Κατηγορίες άρθρων

 Εξόδου το ανάγνωσμα

Αρχική σελίδα
Εξωτ. πολιτική/ Διπλωματία
Εθνικά θέματα
Κοινωνία
Πολιτισμός
Θρησκεία
Διεθνή
Βιβλιογραφία/ Συνδέσεις
Εκδηλώσεις
Οπτικοακουστικό
υλικό
Δελτία
Ενημέρωσης
Ιστολόγιο
Αντίβαρου
ʼγρα γραπτών
Πρόσφατα κείμενα
Με χρονολογική σειρά.
Δελτίο ενημέρωσης!
Εγγραφή Διαγραφή
Συγγραφείς

Αθανάσιος Γιουσμάς
ʼθως Γ. Τσούτσος
ʼκης Καλαιτζίδης
Αλέξανδρος Γερμανός
Αλέξανδρος-Μιχαήλ Χατζηλύρας
Αλέξανδρος Κούτσης
Αμαλία Ηλιάδη
Ανδρέας Σταλίδης
Ανδρέας Φαρμάκης
Ανδρέας Φιλίππου
Αντώνης Κ. Ανδρουλιδάκης
Αντώνης Λαμπίδης
Αντώνης Παυλίδης
Απόστολος Αλεξάνδρου
Απόστολος Αναγνώστου
Αριστείδης Καρατζάς
Αχιλλέας Αιμιλιανίδης
Βάιος Φασούλας
Βαν Κουφαδάκης
Βασίλης Γκατζούλης
Βασίλης Ζούκος
Βασίλης Κυρατζόπουλος
Βασίλης Πάνος
Βασίλης Στοιλόπουλος
Βασίλης Ν. Τριανταφυλλίδης
(Χάρρυ Κλυνν)
Βασίλης Φτωχόπουλος
Βένιος Αγελόπουλος
Βίας Λειβαδάς
Βλάσης Αγτζίδης
Γεράσιμος Παναγιωτάτος-Τζάκης
Γιάννης Διακογιάννης
Γιάννης Θεοφύλακτος
Γιάννης Παπαθανασόπουλος
Γιάννης Τζιουράς
Γιώργος Αλεξάνδρου
Γιώργος Βλαχόπουλος
Γιώργος Βοσκόπουλος
Γιώργος Βότσης
Γιώργος Κακαρελίδης
Γιώργος Καστρινάκης
Γιώργος Κεκαυμένος
Γιώργος Κεντάς
Γιώργος Κολοκοτρώνης
Γιώργος Κουτσογιάννης
Γιώργος Νεκτάριος Λόης
Γιώργος Μαρκάκης
Γιώργος Μάτσος
Γιώργος Παπαγιαννόπουλος
Γιώργος Σκουταρίδης
Γιώργος Τασιόπουλος
Γλαύκος Χρίστης
Δημήτρης Αλευρομάγειρος
Δημήτρης Γιαννόπουλος
Δημήτριος Δήμου
Δημήτρης Μηλιάδης
Δημήτριος Γερούκαλης
Δημήτριος Α. Μάος
Δημήτριος Νατσιός
Διαμαντής Μπασάντης
Διονύσης Κονταρίνης
Διονύσιος Καραχάλιος
Ειρήνη Στασινοπούλου
Ελένη Lang - Γρυπάρη
Ελευθερία Μαντζούκου
Ελευθέριος Λάριος
Ελλη Γρατσία Ιερομνήμων
Ηλίας Ηλιόπουλος
Θεόδωρος Μπατρακούλης
Θεόδωρος Ορέστης Γ. Σκαπινάκης
Θεοφάνης Μαλκίδης
Θύμιος Παπανικολάου
Θωμάς Δρίτσας
Ιωάννης Μιχαλόπουλος
Ιωάννης Χαραλαμπίδης
Ιωάννης Γερμανός
Κρίτων Σαλπιγκτής
Κυριάκος Κατσιμάνης
Κυριάκος Σ. Κολοβός
Κωνσταντίνος Αλεξάνδρου Σταμπουλής
Κωνσταντίνος Ναλμπάντης
Κωνσταντίνος Ρωμανός
Κωνσταντίνος Χολέβας
Λαμπρινή Θωμά
Μαίρη Σακελλαροπούλου
Μανώλης Βασιλάκης
Μανώλης Εγγλέζος - Δεληγιαννάκης
Μάρκος Παπαευαγγέλου
Μάρω Σιδέρη
Μιλτιάδης Σ.
Μιχάλης Χαραλαμπίδης
Μιχάλης Κ. Γκιόκας
Νέστωρ Παταλιάκας
Νικόλαος Μάρτης
Νίκος Ζυγογιάννης
Νίκος Καλογερόπουλος Kaloy
Νίκος Λυγερός
Νίκος Παπανικολάου
Νίκος Σαραντάκης
Νίνα Γκατζούλη
Παναγιώτης Α. Μπούρδαλας
Παναγιώτης Ανανιάδης
Παναγιώτης Ήφαιστος
Παναγιώτης Α. Καράμπελας
Παναγιώτης Καρτσωνάκης
Παναγιώτης Φαραντάκης
Παναγιώτης Χαρατζόπουλος
Πανίκος Ελευθερίου
Πάνος Ιωαννίδης
Πασχάλης Χριστοδούλου
Παύλος Βαταβάλης
Σοφία Οικονομίδου
Σπυριδούλα Γρ. Γκουβέρη
Σταύρος Σταυρίδης
Σταύρος Καρκαλέτσης
Στέλιος Θεοδούλου
Στέλιος Μυστακίδης
Στέλιος Πέτρου
Στέφανος Γοντικάκης
Σωτήριος Γεωργιάδης
Τάσος Κάρτας
Φαήλος Κρανιδιώτης
Φειδίας Μπουρλάς
Χρήστος Ανδρέου
Χρήστος Δημητριάδης
Χρήστος Κηπουρός
Χρήστος Κορκόβελος
Χρήστος Μυστιλιάδης
Χρήστος Σαρτζετάκης
Χριστιάνα Λούπα
Χρίστος Δαγρές
Χρίστος Δ. Κατσέτος
Χρύσανθος Λαζαρίδης
Χρύσανθος Σιχλιμοίρης
Gene Rossides
Marcus A. Templar

Επικοινωνία
Οι απόψεις σας είναι ευπρόσδεκτες!
 

 


Εξόδου το ανάγνωσμα

Κωνσταντίνος Χολέβας
Πολιτικός Επιστήμων

Αντίβαρο, Απρίλιος 2007

Κάθε χρόνο την Κυριακή των Βαίων το Μεσολόγγι τιμά πανηγυρικά την Έξοδο της Φρουράς του το 1826. Και οι Πανέλληνες θυμόμαστε τους πολλούς που έπεσαν ηρωικά, τους λίγους που σώθηκαν και όλους μαζί που πήραν μία απόφαση με οικουμενική εμβέλεια. Λίγες ημέρες μετά ο Σατωμπριάν εκφωνούσε πύρινο λόγο στην Γαλλική Βουλή υπέρ της Εθνεγερσίας των Ελλήνων και οι Γάλλοι φοιτητές διαδήλωναν στους δρόμους υπέρ των Μεσολογγιτών. Κι όμως σε λίγα χρόνια αυτός ο εορτασμός μπορεί να σβήσει ή να τεθεί στο περιθώριο. Αν έλθει στην εξουσία μία νέα γενιά γαλουχημένη με βιβλία σαν και αυτό της Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού, πολύ φοβάμαι ότι οι ήρωες και οι θυσίες θα πεταχτούν στον κάλαθο των αχρήστων.

Το επίμαχο βιβλίο παρουσιάζει την Έξοδο σαν την «κίνηση των πολιορκημένων Ελλήνων να βγουν από το φρούριο του Μεσολογγίου και να λύσουν έτσι την ασφυκτική πολιορκία των Οθωμανών» . Μία απλή κίνηση, λοιπόν. Όπως λέμε « Κίνηση Πολιτών για την σωτηρία της αρκούδας» ή κάτι τέτοιο. Για τους συγγραφείς του βιβλίου δεν υπήρξε ούτε Καψάλης που ανατινάχθηκε ούτε Επίσκοπος Ρωγών Ιωσήφ που απαγχονίσθηκε ημιθανής μετά την ανατίναξη. Όλοι αυτοί διαγράφονται. Όπως διαγράφεται η θυσία στο Κούγκι και ο καλόγερος Σαμουήλ, η θυσία στο Αρκάδι με τον Κωνσταντίνο Γιαμπουδάκη και τον ηγούμενο Γαβριήλ. Κι ας φωνάζει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ότι στα παιδιά μας πρέπει να δίνουμε πρότυπα από την Ελληνική Ιστορία. Το πολυσυζητημένο βιβλίο δεν έχει χώρο για ήρωες και μάρτυρες. Προβάλλει άλλα πρότυπα. Όπως λ.χ. τα καφενεία της Αθήνας τον 19ο αιώνα , στα οποία αφιερώνει ολόκληρη σελίδα. Δεν θέλουμε πλέον ήρωες, θέλουμε καφενόβιους!

Εξόδου το ανάγνωσμα. Δεν ξέρω πόσες και ποιες διορθώσεις έχει υποδείξει η Ακαδημία Αθηνών, αλλά και μόνον αυτός ο ορισμός της Εξόδου δείχνει την φιλοσοφία του βιβλίου. Κραυγαλέα παραποίηση της αλήθειας. Διότι η Έξοδος δεν έγινε για « να λύσουν την πολιορκία των Οθωμανών» . Ήξεραν οι εξοδίτες ότι πολλοί από αυτούς θα πεθάνουν κατά την Έξοδο και ότι οι Οθωμανοί τελικά θα καταλάβουν « το αλωνάκι», όπως το ονόμασε ο Σολωμός. Αποφάσισαν την Έξοδο γιατί είχαν εθνική αξιοπρέπεια και μεγαλείο ψυχής. Αξίες τις οποίες υποτιμούν οι συγγραφείς του βιβλίου. Γι’ αυτό κάποιος πρέπει να δείξει την θύρα Εξόδου στο ίδιο το βιβλίο!

Κ.Χ. 27-3-2007

Αυτό το κείμενο είναι γραμμένο σε μονοτονικό. Διαβάστε την πολυτονική του έκδοση.

http://www.antibaro.gr