Κατηγορίες

 Νέο Βιβλίο Ἱστορίας τῆς Στ’ Δημοτικοῦ

Αρχική σελίδα
Ἀρχικὴ σελίδα
Ἐξωτ. πολιτικὴ /Διπλωματία
Ἐθνικὰ θέματα
Κοινωνία
Πολιτισμός
Θρησκεία
Διεθνή
Βιβλιογραφία/ Συνδέσεις
Άγρα γραπτῶν!
Πρόσφατα κείμενα
Μὲ χρονολογικὴ σειρὰ
Ἀγορὰ τοῦ Ἀντίβαρου!

Τὸ στέκι μας!

Δελτίο Ἐνημέρωσης

Ἐγγραφὴ Διαγραφὴ

Συγγραφες

Ἀθανάσιος Γιουσμᾶς
Ἄθως Γ. Τσοῦτσος
Ἄκης Καλαιτζίδης
Ἀλέξανδρος Γερμανὸς
Ἀλέξανδρος-Μιχαὴλ Χατζηλύρας
Ἀλέξανδρος Κούτσης
Ἀμαλία Ἠλιάδη
Ἀνδρέας Σταλίδης
Ἀνδρέας Φαρμάκης
Ἀνδρέας Φιλίππου
Ἀντώνης Κ. Ἀνδρουλιδάκης
Ἀντώνης Φ#8250;αμπίδης
Ἀπόστολος Ἀλεξάνδρου
Ἀπόστολος Ἀναγνώστου
Ἀχιλλέας Αἰμιλιανίδης
Ἀριστείδης Καρατζάς
Βάιος Φασούλας
Βαν Κουφαδάκης
Βασίλης Γκατζούλης
Βασίλης Ζοῦκος
Βασίλης Κυρατζόπουλος
Βασίλης Πάνος
Βασίλης Στοιλόπουλος
Βασίλης Τριανταφυλλίδης
(Χάρρυ Κλυνν)
Βασίλης Φτωχόπουλος
Βένιος Ἀγελόπουλος
Βίας Φ#8250;ειβαδᾶς
Βλάσης Ἀγτζίδης
Γιάννης Διακογιάννης
Γιάννης Θεοφύλακτος
Γιάννης Παπαθανασόπουλος
Γιώργος Ἀλεξάνδρου
Γιώργος Βλαχόπουλος
Γιώργος Βοσκόπουλος
Γιώργος Βότσης
Γιώργος Κακαρελίδης
Γιώργος Καστρινάκης
Γιώργος Κεκαυμένος
Γιώργος Κεντᾶς
Γιώργος Κολοκοτρώνης
Γιώργος Κουτσογιάννης
Γιώργος Νεκτάριος Φ#8250;όης
Γιώργος Μαρκάκης
Γιώργος Μάτσος
Γιώργος Παπαγιαννόπουλος
Γιώργος Σκουταρίδης
Γιώργος Τασιόπουλος
Γλαύκος Χρίστης
Δημήτρης Ἀλευρομάγειρος
Δημήτρης Γιαννόπουλος
Δημήτριος Δήμου
Δημήτρης Μηλιάδης
Δημήτριος Γερούκαλης
Δημήτρης Α. Μάος
Δημήτριος Νατσιὸς
Διαμαντής Μπασάντης
Διονύσης Κονταρίνης
Διονύσιος Καραχάλιος
Ἐιρήνη Στασινοπούλου
Ἑλένη Lang Γρυπάρη
Ἐλευθερία Μαντζούκου
Ἐλευθέριος Φ#8250;άριος
Ἐλλη Γρατσία Ἱερομνήμων
Θεόδωρος Μπατρακούλης
Θεόδωρος Ὀρέστης Σκαπινάκης
Θεοφάνης Μαλκίδης
Θύμιος Παπανικολάου
Θωμάς Δρίτσας
Ίωάννης Μιχαλόπουλος
Ίωάννης Χαραλαμπίδης
Ἰωάννης Γερμανός
Κρίτων Σαλπιγκτής
Κυριάκος Κατσιμάνης
Κυριάκος Σ. Κολοβὸς
Κωνσταντῖνος Ἀλεξάνδρου Σταμπουλῆς
Κωνσταντῖνος Ναλμπάντης
Κωνσταντῖνος Ρωμανὸς
Κωνσταντῖνος Χολέβας
Φ#8250;αμπρινή Θωμὰ
Μαίρη Σακελλαροπούλου
Μανώλης Βασιλάκης
Μανώλης Ἐγγλέζος - Δεληγιαννάκης
Μάρκος Παπαευαγγέλου
Μάρω Σιδέρη
Μιλτιάδης Σ.
Μιχάλης Χαραλαμπίδης
Μιχάλης Κ. Γκιόκας
Νέστωρ Παταλιάκας
Νικόλαος Μάρτης
Νίκος Ζυγογιάννης
Νίκος Καλογερόπουλος Kaloy
Νίκος Φ#8250;υγερὸς
Νίκος Σαραντάκος
Νίνα Γκατζούλη
Παναγιώτης Α. Μπούρδαλας
Παναγιώτης Ἀνανιάδης
Παναγιώτης Ἥφαιστος
Παναγιώτης Καρτσωνάκης
Παναγιώτης Φαραντάκης
Παναγιώτης Χαρατζόπουλος
Πανίκος Ἐλευθερίου
Πάνος Ἰωαννίδης
Πασχάλης Χριστοδούλου
Παῦλος Βαταβάλης
Σοφία Οἰκονομίδου
Σπυριδοῦλα Γρ. Γκουβέρη
Σταύρος Σταυρίδης
Σταύρος Καρκαλέτσης
Στέλιος Θεοδούλου
Στέλιος Μυστακίδης
Στέλιος Πέτρου
Στέφανος Γοντικάκης
Σωτήριος Γεωργιάδης
Τάσος Κάρτας
Φαήλος Κρανιδιώτης
Φειδίας Μπουρλᾶς
Χρστος Ἀνδρέου
Χρήστος Δημητριάδης
Χρήστος Κηπουρὸς
Χρήστος Μυστιλιάδης
Χρίστος Σαρτζετάκης
Χρίστος Δαγρές
Χρίστος Δ. Κατσέτος
Χριστιάνα Φ#8250;ούπα
Χρύσανθος Φ#8250;αζαρίδης
Χρύσανθος Σιχλιμοίρης
Gene Rossides
Marcus A. Templar

Επικοινωνία
Τα σχόλια και οι απόψεις σας, είναι όλα ευπρόσδεκτα!
 


Νέο Βιβλίο Ἱστορίας τῆς Στ’ Δημοτικοῦ

ΜΙΧΑΗΛ ΡΕΜΟΥΝΔΟΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ

Ἀντίβαρο, Μάιος 2007


Ἡμερομηνία. 16 /4 / 2007

Πολλὰ ἔχουν γραφτεῖ καὶ λεχθεῖ γιὰ τὸ νέο Βιβλίο Ἱστορίας τῆς Στ’ Δημοτικοῦ. Δὲν θὰ ἔμπαινα στὴν διαδικασία νὰ γράψω αὐτὸ τὸ ἄρθρο καὶ νὰ προστεθεῖ καὶ ἡ δική μου φωνὴ σ’ αὐτοὺς ποὺ ἀντιτίθενται στὸ ἐν λόγῳ βιβλίο, ἂν δὲν θεωροῦσα ὅτι ἀποτελεῖ μείζονος σημασίας ἐθνικὸ ζήτημα, μὲ ἀπρόβλεπτες συνέπειες τόσο γιὰ τὴν νεολαία μας ὅσο καὶ γιὰ τὴν πορεία τῆς Χώρας μας. Ἂν δὲν αἰσθανόμουνα ἀποτροπιασμὸ καὶ ἀγανάκτηση γιὰ τὸ ὅτι δόθηκε σὲ μαθητὲς Δημοτικοῦ ἕνα τέτοιο ἀνοσιούργημα ποὺ παραποιεῖ κατάφορα τὴν Ἱστορία μας καὶ ἔχει σὰν στόχο νὰ ἀμβλύνει τὴν ἐθνικὴ καὶ θρησκευτικὴ συνείδηση τῶν Ἑλλήνων.

Ἡ Ἱστορία εἶναι τὸ πολύτιμο ἐφόδιο μὲ τὸ ὁποῖο οἱ λαοὶ θὰ ἀποκτήσουν αὐτογνωσία ὥστε ἀφ’ἑνὸς μὲν ἐμπνεόμενοι ἀπὸ τὰ ἰδανικά τους, ἀφ’ἑτέρου δὲ διδασκόμενοι ἀπὸ τὰ λάθη τους, νὰ μπορέσουν νὰ προχωρήσουν δημιουργικὰ πρὸς τὸ μέλλον τους καὶ νὰ ἐλπίσουν σὲ ἕνα καλύτερο αὔριο. Ὅταν ἀποσιωπᾶται ἡ ἀλήθεια δὲν ὠφελεῖται οὔτε ἡ Ἑλλάδα, ἀλλὰ οὔτε καὶ ὁ γειτονικὸς λαός. Οἱ ὑπέρμαχοι τοῦ ἐγχειριδίου αὐτοῦ ἔχουν τὴν ἐντύπωση ὅτι μέσα ἀπὸ τὸν συσκοτισμὸ τοῦ παρελθόντος θὰ ἀμβλύνουν τὶς ἀντιθέσεις ἀνάμεσα στὴν Ἑλλάδα καὶ τὸν γειτονικὸ λαό. Λὲς καὶ ἡ βαρβαρότητα τῶν Τούρκων θὰ φύγει ὡς διὰ μαγείας! Δὲν πρέπει νὰ ἀποκρύπτουμε οὔτε τὰ ἐλαττώματα τῆς δικῆς μας φυλῆς. Μόνο μέσα ἀπὸ τὴν κάθαρση ποὺ προκύπτει ἀπὸ μία ἐπώδυνη αὐστηρὴ αὐτοκριτικὴ μποροῦμε νὰ ἐλπίζουμε σὲ ἕνα καλλίτερο μέλλον. Πράξεις ὅπως ἡ φυλάκιση τοῦ Κολοκοτρώνη, ἡ δολοφονία τοῦ Καποδίστρια, ἡ ἰδιοτέλεια καὶ ὁ συμφεροντολογισμὸς τῶν ὁπλαρχηγῶν, ἡ διχόνοια μεταξὺ τῶν Ἑλλήνων ἀμέσως μετὰ τὴν ἐπανάσταση τοῦ ’21 καὶ ὅποια ἄλλα μελανὰ στοιχεῖα τῆς Ἱστορίας μας, ἀποτελοῦν γεγονότα ποὺ πρέπει νὰ καταδεικνύονται. Μόνο μετὰ ἀπὸ αὐτοκριτική, προβληματισμό, ἀλλὰ καὶ ἀνάδειξη ὅλων ἐκείνων τῶν λαμπρῶν, φωτεινῶν μορφῶν καὶ ἡρωϊκῶν πράξεων τὰ ὁποία ἀποτελοῦν παραδείγματα πρὸς μίμηση, θὰ μπορέσουμε νὰ ὑπερβοῦμε τὰ ἐλαττώματά μας τὰ ὁποῖα δυστυχῶς δὲν ἔπαψαν νὰ μᾶς ἀκολουθοῦν ἕως σήμερα (ἀφοῦ ποτὲ δὲν ἀφομοιώθηκαν). Ὁ κάθε λαὸς ἔχει νὰ παίξει τὸν ἰδιαίτερο ρόλο του στὴν ἐξέλιξη τῆς ἀνθρωπότητας. Οἱ Ἕλληνες ἔχουν τὴν ἰδιαίτερη φύση νὰ ἀποτελοῦν ἕναν λαὸ μὲ πνευματικὲς ἀρετές. Ἡ ἐλευθερία ποὺ ἐπιζητοῦσαν καὶ γιὰ τὴν ὁποία ἀγωνίστηκαν ἀνὰ τοὺς αἰῶνας, δὲν ἀφοροῦσε μόνον τὴν ὑλικὴ ἐπιβίωση, ἀλλὰ κατὰ κύριον λόγο τὴν ἀπόκτηση πνευματικῆς ἐλευθερίας, χωρὶς τὴν ὁποίαν δὲν μποροῦν νὰ ζήσουν οἱ Ἕλληνες. Οἱ ἀγῶνες τους δὲν εἶχαν καὶ δὲν ἔχουν ἐθνικιστικὴ χροιά, ἀλλὰ πατριωτική. Ἔχουν τὴν ποιότητα τῆς ἱερότητας, προκαλοῦν συγκίνηση, καὶ μᾶς δίνουν τὴν γεύση μίας Ἀνώτερης Κατάστασης Ὕπαρξης, ἑνὸς ἐγχειρήματος τοῦ ἀνθρώπου νὰ ἑνωθεῖ μὲ τὸν Δημιουργό του. Ἡ ἐθνικὴ εἶναι ἄρρηκτα συνδεδεμένη μὲ τὴν θρησκευτικὴ συνείδηση καὶ ἡ Ἐκκλησία συνεισέφερε ἀποφασιστικὰ στὴν καλλιέργεια καὶ διατήρηση τῆς γλώσσας καὶ τῆς ἐθνικῆς ταυτότητας τῶν Ἑλλήνων. Οἱ Ἕλληνες μάχονται «ὑπὲρ πίστεως καὶ πατρίδος», μὲ αὐταπάρνηση, μὲ αὐτοθυσία. «Κι ἀπ’ τὰ κόκκαλα βγαλμένη τῶν Ἑλλήνων τὰ ἱερά, καὶ σὰν πρῶτα ἀνδρειωμένη, Χαῖρε, ὢ Χαῖρε Ἐλευθεριά». Πρόκειται ὄχι γιὰ κοινὴ ἐλευθερία μὲ τὴν τρέχουσα ἔννοια , ἀλλὰ γιὰ Ἐλευθερία τοῦ Πνεύματος, γιὰ Ἐλευθερία ποὺ ἀποκτᾶται ὅταν ὁ ἄνθρωπος ἑνώνεται μὲ τὸν Θεό. Ἂν οἱ Ἕλληνες εἶχαν ἀφομοιώσει τὰ ἐλαττώματά τους, θὰ μποροῦσαν νὰ εἶχαν διαδραματίσει τὸν ρόλο τους ὡς ὁδηγοὶ γιὰ τὴν ἀνέλιξη καὶ τῶν ὑπολοίπων λαῶν πρὸς τὴν πνευματική ὕπαρξη.

Οἱ συντάκτες αὐτοῦ τοῦ ἐγχειριδίου δὲν πιστεύουν ἀλλὰ οὔτε καὶ ἐνδιαφέρονται γιὰ πνευματικὴ πρόοδο. Τὸ βιβλίο αὐτὸ ἐμφορεῖται ἀπὸ καταναλωτικὰ πρότυπα καὶ ἐπίπεδη ὑλιστικὴ ἰδεολογία. Δὲν διαπνέεται ἀπὸ Ἰδανικά, Ἀξίες, Ἀρχές. Δὲν γνωρίζει, οὔτε καὶ διδάσκει στοὺς μαθητὲς τὶς ἔννοιες τοῦ Χρέους καὶ τῆς Αὐτοθυσίας. Μά, εἶναι ποτὲ δυνατὸν, τὰ Ἰδανικὰ καὶ οἱ Ἀξίες, νὰ ἀποτελοῦν πηγὴ φανατισμοῦ καὶ μίσους ἀνάμεσα σὲ δυὸ λαούς; Ἢ μήπως ἀντίθετα καλλιεργοῦν τὴν ἀγάπη, τὴν κατανόηση καὶ τὴν ἀδελφοσύνη; Πρόκειται γιὰ ἕνα ψυχρὸ κατασκεύασμα ποὺ ἀναπόφευκτα θὰ διαπλάσει ψυχροὺς αὐριανοὺς πολίτες, πολίτες-ρομπότ. Τέτοιους «Ἕλληνες» πολίτες ἐνδιαφερόμαστε νὰ δημιουργήσουμε; Ἀποκρύπτει τὶς ἀπαραίτητες γνώσεις καὶ δὲν τρέφει τὴν συναισθηματική, τὴν ἠθικὴ καὶ τὴν πνευματικὴ πλευρὰ τῶν μαθητῶν. Εἶναι πάντα ἐπίκαιρη ἡ Σωκρατικὴ ρήση: «πᾶσα ἐπιστήμη χωριζομένη δικαιοσύνης καὶ τῆς ἄλλης ἀρετῆς πανουργία, οὐ σοφία φαίνεται».

Θὰ περιμέναμε ἀπὸ τὴν ἡγεσία τοῦ Ὑπουργείου νὰ ἀνακοινώσει τὴν ἄμεση ἀπόσυρση τοῦ βιβλίου Ἱστορίας τῆς ΣΤ τάξης καὶ νὰ ἐπαναφέρει τὸ προηγούμενο, ὡσότου γραφεῖ νέο, ἐπιστημονικὰ ἔγκυρο καὶ παιδαγωγικὰ κατάλληλο καὶ νὰ διενεργήσει διοικητικὴ ἔρευνα γιὰ τὸ ὅλο θέμα καὶ νὰ κινήσει διαδικασίες καταλογισμοῦ εὐθυνῶν. Ἂντ’ αὐτοῦ δηλώνουν ὅτι « δὲν τίθεται θέμα ἀπόσυρσης» καὶ «ὅ,τι εἶναι, θὰ διορθωθεῖ καὶ μετὰ θὰ κριθεῖ ἀπὸ τοὺς ἐκπαιδευτικούς», προφανῶς βάσει κριτηρίων ποὺ θὰ θεσπίσει τὸ Παιδαγωγικὸ Ἰνστιτοῦτο. Πῶς εἶναι δυνατόν, ἕνα τέτοιο βιβλίο, ποὺ γράφτηκε ἐξολοκλήρου σύμφωνα μὲ μία συγκεκριμένη λογική, νὰ ὑποστεῖ «κάποιες βελτιώσεις»; Τί εἴδους συμπεράσματα μποροῦν νὰ ἐξαχθοῦν ἀπὸ τὴν «ἀξιολόγηση» ἑνὸς τέτοιου ψυχροῦ κατασκευάσματος; Ποιὸ τέστ ἀξιολόγησης μπορεῖ νὰ ὑπολογίσει μὲ ἀκρίβεια τὶς ἐπιπτώσεις ποὺ θὰ ἔχει αὐτὸ τὸ βιβλίο στὴν ἠθικὴ καὶ πνευματικὴ πλευρὰ τῶν μαθητῶν; Θεωρῶ ὡς ἀπόλυτα ἀναγκαῖο τὴν ἄμεση ἀπόσυρση τοῦ συγκεκριμένου βιβλίου ἀπὸ τὴν ἑπόμενη σχολικὴ χρονιά.





Αὐτὸ τὸ κείμενο εἶναι γραμμένο σὲ πολυτονικό. Διαβάστε τὴ μονοτονική του ἔκδοση.