Κατηγορίες άρθρων

 Τα λάθη της ιστορίας μας

Αρχική σελίδα
Εξωτ. πολιτική/ Διπλωματία
Εθνικά θέματα
Κοινωνία
Πολιτισμός
Θρησκεία
Διεθνή
Βιβλιογραφία/ Συνδέσεις
Εκδηλώσεις
Οπτικοακουστικό
υλικό
Δελτία
Ενημέρωσης
Ιστολόγιο
Αντίβαρου
ʼγρα γραπτών
Πρόσφατα κείμενα
Με χρονολογική σειρά.
Δελτίο ενημέρωσης!
Εγγραφή Διαγραφή
Συγγραφείς

Αθανάσιος Γιουσμάς
ʼθως Γ. Τσούτσος
ʼκης Καλαιτζίδης
Αλέξανδρος Γερμανός
Αλέξανδρος-Μιχαήλ Χατζηλύρας
Αλέξανδρος Κούτσης
Αμαλία Ηλιάδη
Ανδρέας Σταλίδης
Ανδρέας Φαρμάκης
Ανδρέας Φιλίππου
Αντώνης Κ. Ανδρουλιδάκης
Αντώνης Λαμπίδης
Αντώνης Παυλίδης
Απόστολος Αλεξάνδρου
Απόστολος Αναγνώστου
Αριστείδης Καρατζάς
Αχιλλέας Αιμιλιανίδης
Βάιος Φασούλας
Βαν Κουφαδάκης
Βασίλης Γκατζούλης
Βασίλης Ζούκος
Βασίλης Κυρατζόπουλος
Βασίλης Πάνος
Βασίλης Στοιλόπουλος
Βασίλης Ν. Τριανταφυλλίδης
(Χάρρυ Κλυνν)
Βασίλης Φτωχόπουλος
Βένιος Αγελόπουλος
Βίας Λειβαδάς
Βλάσης Αγτζίδης
Γεράσιμος Παναγιωτάτος-Τζάκης
Γιάννης Διακογιάννης
Γιάννης Θεοφύλακτος
Γιάννης Παπαθανασόπουλος
Γιάννης Τζιουράς
Γιώργος Αλεξάνδρου
Γιώργος Βλαχόπουλος
Γιώργος Βοσκόπουλος
Γιώργος Βότσης
Γιώργος Κακαρελίδης
Γιώργος Καστρινάκης
Γιώργος Κεκαυμένος
Γιώργος Κεντάς
Γιώργος Κολοκοτρώνης
Γιώργος Κουτσογιάννης
Γιώργος Νεκτάριος Λόης
Γιώργος Μαρκάκης
Γιώργος Μάτσος
Γιώργος Παπαγιαννόπουλος
Γιώργος Σκουταρίδης
Γιώργος Τασιόπουλος
Γλαύκος Χρίστης
Δημήτρης Αλευρομάγειρος
Δημήτρης Γιαννόπουλος
Δημήτριος Δήμου
Δημήτρης Μηλιάδης
Δημήτριος Γερούκαλης
Δημήτριος Α. Μάος
Δημήτριος Νατσιός
Διαμαντής Μπασάντης
Διονύσης Κονταρίνης
Διονύσιος Καραχάλιος
Ειρήνη Στασινοπούλου
Ελένη Lang - Γρυπάρη
Ελευθερία Μαντζούκου
Ελευθέριος Λάριος
Ελλη Γρατσία Ιερομνήμων
Ηλίας Ηλιόπουλος
Θεόδωρος Μπατρακούλης
Θεόδωρος Ορέστης Γ. Σκαπινάκης
Θεοφάνης Μαλκίδης
Θύμιος Παπανικολάου
Θωμάς Δρίτσας
Ιωάννης Μιχαλόπουλος
Ιωάννης Χαραλαμπίδης
Ιωάννης Γερμανός
Κρίτων Σαλπιγκτής
Κυριάκος Κατσιμάνης
Κυριάκος Σ. Κολοβός
Κωνσταντίνος Αλεξάνδρου Σταμπουλής
Κωνσταντίνος Ναλμπάντης
Κωνσταντίνος Ρωμανός
Κωνσταντίνος Χολέβας
Λαμπρινή Θωμά
Μαίρη Σακελλαροπούλου
Μανώλης Βασιλάκης
Μανώλης Εγγλέζος - Δεληγιαννάκης
Μάρκος Παπαευαγγέλου
Μάρω Σιδέρη
Μιλτιάδης Σ.
Μιχάλης Χαραλαμπίδης
Μιχάλης Κ. Γκιόκας
Νέστωρ Παταλιάκας
Νικόλαος Μάρτης
Νίκος Ζυγογιάννης
Νίκος Καλογερόπουλος Kaloy
Νίκος Λυγερός
Νίκος Παπανικολάου
Νίκος Σαραντάκης
Νίνα Γκατζούλη
Παναγιώτης Α. Μπούρδαλας
Παναγιώτης Ανανιάδης
Παναγιώτης Ήφαιστος
Παναγιώτης Α. Καράμπελας
Παναγιώτης Καρτσωνάκης
Παναγιώτης Φαραντάκης
Παναγιώτης Χαρατζόπουλος
Πανίκος Ελευθερίου
Πάνος Ιωαννίδης
Πασχάλης Χριστοδούλου
Παύλος Βαταβάλης
Σοφία Οικονομίδου
Σπυριδούλα Γρ. Γκουβέρη
Σταύρος Σταυρίδης
Σταύρος Καρκαλέτσης
Στέλιος Θεοδούλου
Στέλιος Μυστακίδης
Στέλιος Πέτρου
Στέφανος Γοντικάκης
Σωτήριος Γεωργιάδης
Τάσος Κάρτας
Φαήλος Κρανιδιώτης
Φειδίας Μπουρλάς
Χρήστος Ανδρέου
Χρήστος Δημητριάδης
Χρήστος Κηπουρός
Χρήστος Κορκόβελος
Χρήστος Μυστιλιάδης
Χρήστος Σαρτζετάκης
Χριστιάνα Λούπα
Χρίστος Δαγρές
Χρίστος Δ. Κατσέτος
Χρύσανθος Λαζαρίδης
Χρύσανθος Σιχλιμοίρης
Gene Rossides
Marcus A. Templar

Επικοινωνία
Οι απόψεις σας είναι ευπρόσδεκτες!
 

 

Ποια χώρα ελευθερώθηκε με επανάσταση και είχε πρώτο κυβερνήτη από άλλη χώρα ;
Τα λάθη της ιστορίας μας
-Γιατί μπαμπά αφού οι Έλληνες έκαναν επανάσταση και ελευθερωθήκαμε είχαμε Γερμανό βασιλιά ;

Βασίλης Πάνος
υπεύθυνος του περιοδικού Πολιτιστικής Παρέμβασης και Σάτιρας στα Τρίκαλα, «Αγαπώ την Πόλιν».

Αντίβαρο, Μάιος 2007


Στο πρώτο ερώτημα θα μπορούσε να απαντήσει κανείς στο σημερινό Αφγανιστάν. Στο δεύτερο ερώτημα δεν έχει εύκολη και λογική απάντηση. Μπορεί κανείς να εξηγήσει σ΄ένα παιδί πως γίνετε αυτό ; Γιατί απαντώντας στο ένα γιατί, είσαι υποχρεωμένος να απαντήσεις και στα υπόλοιπα γιατί, που αυτονόητα θα γεννηθούν στο μυαλό του παιδιού σου. Διότι αν απαντήσεις, «γιατί έχουμε Προστάτες». Πρέπει να εξηγήσεις στη συνέχεια στο παιδί, τι είναι Προστάτες και πάει λέγοντας θα ακολουθήσει μια συζήτηση που όλη η ιστορία μας - έτσι όπως τη μαθαίνουμε από τα σχολικά εγχειρίδια – θα πάει στράφι.
Δεν είναι λίγο αστείο να συζητούμε για τα λάθη των σχολικών βιβλίων μας ; Όταν γνωρίζουμε ότι την «ιστορία» την «επίσημη» όπως λέγεται πολλές φορές την γράφουν οι νηκητές ; Ποιοι ήταν οι νικητές της εξέγερσης του ελληνικού λαού το1821 ; Οι τρεις προστάτιδες δυνάμεις της Ελλάδος, Γαλλία Αγγλία, Ρωσία. Στη ουσία τρία κράτη στη συσκευασία του ενός (1). Όλα αυτά τα κράτη μια παρέα ήταν και οι γάμοι γινόταν και γίνονταν μεταξύ παιδιών των βασιλικών οίκων. Ό ένας έπαιρνε την αδελφή του άλλου. Και όταν γινόταν κυρίαρχοι ενός νέου χώρου κανόνιζαν μεταξύ τους ποιον νέο πρίγκιπα (για αυτό καλλιεργούσαν όλες αυτές τις αυλές των γαλαζοαίματων για να έχουν πρίγκιπες για τις νέες περιοχές και χώρες του) που θα στείλουν.

Η επίσημη ιστορία που μαθαίνουν τα παιδιά μας στο σχολείο έχει σχέση με αυτούς του νικητές που κάποια στιγμή στην κυριαρχία τους προστέθηκε μια ακόμη χώρα. Μια χώρα που στην αρχή κανείς δεν ήξερε ακόμη πώς να την πει, και τι όνομα να της δώσει ; Και από γλώσσα ; Εδώ μπορεί να απαντήσει κανείς μόνο με μια λέξη Βαβυλωνία!! Από εθνική συνείδηση ; ʼστα να πάνε.
Αναλαμβάνουν λοιπόν οι Προστάτες, ʼγγλοι. Γάλλοι, Ρώσοι, Πορτογάλοι, να μας κάνουν ΚΙΜΑ. Με κανονική μηχανή σαν αυτές που είχαν παλιά οι κρεοπώλες. Τα σκληρά κόκαλα - αυτοί που δεν χαμπάριζαν από τέτοια, οι αγωνιστές της εξέγερσης του 1821 καθαρίστηκαν κανονικά γιατί είναι δύσκολα να αλέσεις κόκαλα με παλιά μηχανή - Αυτή η μηχανή του κιμά του κρεοπωλείου, ήταν η επίσημη δημόσια εκπαίδευση από καταβολής του ελληνικού κράτους.

Από το 1827 με τον κιμά αυτόν άρχισαν να πλάθουν τους κεφτέδες. Δηλαδή εμάς τους Έλληνες. Δεν είναι γνωστή η φράση «μα ντιπ κεφτές είσαι»; Και όπως όλοι οι κιμάδες, για να γίνουν νόστιμοι οι κεφτέδες έχουν και τα μπαχαρικά τους για να έχουν καλή γεύση, έτσι και οι Έλληνες έχουν μόνο τους ενδόξους Ήρωες και τις ένδοξες σελίδες της ιστορίας τους.

Αυτή η κρεατομηχανή των Προστατών γράφει την επίσημη ιστορία μας που μαθαίνουν τα παιδιά μας στα σχολεία. Για αυτό το λόγο, αν δε διαβάσει κανείς τα απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη, και άλλα ανεπίσημα βιβλία. δεν πρόκειται να πλησιάσει και να δει τα πραγματικά γεγονότα της εποχής.
Σήμερα οι Προστάτες μας με τα νέα γεωπολιτικά τους σχέδια που έχουν επί χάρτου δεν τους εξυπηρετούν τα σχολικά επίσημα εγχειρίδια της «ιστορίας» της Ελλάδος που τα καθόρισαν πιο πριν πάλι οι ίδιοι Προστάτες και τα καθορίζουν πάντα - γιατί τότε ήταν άλλα τα γεωπολιτικά τους σχέδια - και θέλουν τώρα να τ΄ αλλάξουν.

Δε θα τους βοηθήσουμε λίγο σ΄αυτό ; Κακό είναι τώρα που γίναμε όλοι (οι ευρωπαίοι) μια ευτυχισμένη και χαρούμενη οικογένεια να βάλουμε και εμείς λίγο το χεράκι ; (Πάντα βάζαμε το δικό μας χεράκι). Από εκείνη τη μαύρη ώρα και στιγμή που κάποιος ανακάλυψε ότι ο κιμάς άλλαξε σύνθεση ξέσπασε κι ο μεγάλος καυγάς του Βιβλίου της ΣΤ΄ του Δημοτικού σχολείου. Καυγάς για το «χεράκι». ʼλλοι φωνάζουν : «’Εχουμε βάλει πολύ χεράκι», δηλαδή το παρακάναμε. ʼλλοι: «Έπρεπε να βάλουμε περισσότερο χέρι». ʼλλοι : «Είχαμε καθορισμένη οδηγία πόσο χέρι θα βάλουμε». Και άλλοι : «Να τους κόψουμε τους «προδότες ανθέλληνες» το χεράκι».

Με λίγα λόγια ο καυγάς είναι να μείνει το παλιό βιβλίο της επίσημης ιστορίας των Προστάτιδων ευρωπαϊκών δυνάμεων - της κρεατομηχανής – που αισθανόμαστε πιο υπερήφανοι με τα μπαχαρικά που έχει μέσα ο κιμάς, και όχι ο νέος κιμάς, ο άνοστος – με εκείνο το «συνωστίζονταν» στην προκυμαία της Σμύρνης – ένας κιμάς τέλος πάντων με πολύ λίγα μπαχαρικά και καρυκεύματα.

Δηλαδή ξαφνικά έπεσε μια νέα επιδημία στους Έλληνες να πάρουν θέση με τί σόι κιμά θέλουν να γίνουν κεφτέδες ; Θα γελούν πάλι οι Προστάτες μας και θα λένε ότι τελικά αυτοί οι Έλληνες ούτε στους κιμάδες δε συμφωνούν πάλι. Είναι ικανοί να καταλήξουν ακόμη και σε εμφύλιο πόλεμο, δηλαδή να σφαχτούνε μεταξύ τους για το αν θα βάλουν ή όχι μπαχαρικά και καρυκεύματα ή πόσα και τι σόι μπαχαρικά θα βάλουνε στους κιμάδες τους. Έχουν χωριστεί πάλι σε δυο μεγάλες ομάδες των υπερμπαχαρικών της καθ΄ ανατολής Ελλάδος και των μημπαχαρικών της καθ΄ δύσης Ελλάδος. Για το πραγματικό Σώμα της ιστορίας δυστυχώς είναι πολύ λίγες οι προσεγγίσεις. Email – info@agapo.gr - www.agapo. gr





Αυτό το κείμενο είναι γραμμένο σε μονοτονικό. Διαβάστε την πολυτονική του έκδοση.

http://www.antibaro.gr