Κατηγορίες άρθρων

 Αυτοδιοικητικη αποδιοργάνωση - έλλειμμα πολιτικής σε εσωτερικά και εξωτερικά

Αρχική σελίδα
Εξωτ. πολιτική/ Διπλωματία
Εθνικά θέματα
Κοινωνία
Πολιτισμός
Θρησκεία
Διεθνή
Βιβλιογραφία/ Συνδέσεις
Εκδηλώσεις
Οπτικοακουστικό
υλικό
Δελτία
Ενημέρωσης
Ιστολόγιο
Αντίβαρου
ʼγρα γραπτών
Πρόσφατα κείμενα
Με χρονολογική σειρά.
Δελτίο ενημέρωσης!
Εγγραφή Διαγραφή
Συγγραφείς

Αθανάσιος Γιουσμάς
ʼθως Γ. Τσούτσος
ʼκης Καλαιτζίδης
Αλέξανδρος Γερμανός
Αλέξανδρος-Μιχαήλ Χατζηλύρας
Αλέξανδρος Κούτσης
Αμαλία Ηλιάδη
Ανδρέας Σταλίδης
Ανδρέας Φαρμάκης
Ανδρέας Φιλίππου
Αντώνης Κ. Ανδρουλιδάκης
Αντώνης Λαμπίδης
Αντώνης Παυλίδης
Απόστολος Αλεξάνδρου
Απόστολος Αναγνώστου
Αριστείδης Καρατζάς
Αχιλλέας Αιμιλιανίδης
Βάιος Φασούλας
Βαν Κουφαδάκης
Βασίλης Γκατζούλης
Βασίλης Ζούκος
Βασίλης Κυρατζόπουλος
Βασίλης Πάνος
Βασίλης Στοιλόπουλος
Βασίλης Ν. Τριανταφυλλίδης
(Χάρρυ Κλυνν)
Βασίλης Φτωχόπουλος
Βένιος Αγελόπουλος
Βίας Λειβαδάς
Βλάσης Αγτζίδης
Γεράσιμος Παναγιωτάτος-Τζάκης
Γιάννης Διακογιάννης
Γιάννης Θεοφύλακτος
Γιάννης Παπαθανασόπουλος
Γιάννης Τζιουράς
Γιώργος Αλεξάνδρου
Γιώργος Βλαχόπουλος
Γιώργος Βοσκόπουλος
Γιώργος Βότσης
Γιώργος Κακαρελίδης
Γιώργος Καστρινάκης
Γιώργος Κεκαυμένος
Γιώργος Κεντάς
Γιώργος Κολοκοτρώνης
Γιώργος Κουτσογιάννης
Γιώργος Νεκτάριος Λόης
Γιώργος Μαρκάκης
Γιώργος Μάτσος
Γιώργος Παπαγιαννόπουλος
Γιώργος Σκουταρίδης
Γιώργος Τασιόπουλος
Γλαύκος Χρίστης
Δημήτρης Αλευρομάγειρος
Δημήτρης Γιαννόπουλος
Δημήτριος Δήμου
Δημήτρης Μηλιάδης
Δημήτριος Γερούκαλης
Δημήτριος Α. Μάος
Δημήτριος Νατσιός
Διαμαντής Μπασάντης
Διονύσης Κονταρίνης
Διονύσιος Καραχάλιος
Ειρήνη Στασινοπούλου
Ελένη Lang - Γρυπάρη
Ελευθερία Μαντζούκου
Ελευθέριος Λάριος
Ελλη Γρατσία Ιερομνήμων
Ηλίας Ηλιόπουλος
Θεόδωρος Μπατρακούλης
Θεόδωρος Ορέστης Γ. Σκαπινάκης
Θεοφάνης Μαλκίδης
Θύμιος Παπανικολάου
Θωμάς Δρίτσας
Ιωάννης Μιχαλόπουλος
Ιωάννης Χαραλαμπίδης
Ιωάννης Γερμανός
Κρίτων Σαλπιγκτής
Κυριάκος Κατσιμάνης
Κυριάκος Σ. Κολοβός
Κωνσταντίνος Αλεξάνδρου Σταμπουλής
Κωνσταντίνος Ναλμπάντης
Κωνσταντίνος Ρωμανός
Κωνσταντίνος Χολέβας
Λαμπρινή Θωμά
Μαίρη Σακελλαροπούλου
Μανώλης Βασιλάκης
Μανώλης Εγγλέζος - Δεληγιαννάκης
Μάρκος Παπαευαγγέλου
Μάρω Σιδέρη
Μιλτιάδης Σ.
Μιχάλης Χαραλαμπίδης
Μιχάλης Κ. Γκιόκας
Νέστωρ Παταλιάκας
Νικόλαος Μάρτης
Νίκος Ζυγογιάννης
Νίκος Καλογερόπουλος Kaloy
Νίκος Λυγερός
Νίκος Παπανικολάου
Νίκος Σαραντάκης
Νίνα Γκατζούλη
Παναγιώτης Α. Μπούρδαλας
Παναγιώτης Ανανιάδης
Παναγιώτης Ήφαιστος
Παναγιώτης Α. Καράμπελας
Παναγιώτης Καρτσωνάκης
Παναγιώτης Φαραντάκης
Παναγιώτης Χαρατζόπουλος
Πανίκος Ελευθερίου
Πάνος Ιωαννίδης
Πασχάλης Χριστοδούλου
Παύλος Βαταβάλης
Σοφία Οικονομίδου
Σπυριδούλα Γρ. Γκουβέρη
Σταύρος Σταυρίδης
Σταύρος Καρκαλέτσης
Στέλιος Θεοδούλου
Στέλιος Μυστακίδης
Στέλιος Πέτρου
Στέφανος Γοντικάκης
Σωτήριος Γεωργιάδης
Τάσος Κάρτας
Φαήλος Κρανιδιώτης
Φειδίας Μπουρλάς
Χρήστος Ανδρέου
Χρήστος Δημητριάδης
Χρήστος Κηπουρός
Χρήστος Κορκόβελος
Χρήστος Μυστιλιάδης
Χρήστος Σαρτζετάκης
Χριστιάνα Λούπα
Χρίστος Δαγρές
Χρίστος Δ. Κατσέτος
Χρύσανθος Λαζαρίδης
Χρύσανθος Σιχλιμοίρης
Gene Rossides
Marcus A. Templar

Επικοινωνία
Οι απόψεις σας είναι ευπρόσδεκτες!
 

 


Αυτοδιοικητικη αποδιοργάνωση - έλλειμμα πολιτικής σε εσωτερικά και εξωτερικά

Θεόδωρος Μπατρακούλης
Μέλος ΣΕΠ Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, Δικηγόρος

Αντίβαρο, Οκτώβριος 2006


19 Σεπτεμβρίου 2006

H Τοπική και η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση κινδυνεύουν να περιέλθουν σε κατάσταση διαρθρωτικής κρίσης. Πολλοί δήμαρχοι και νομάρχες χρησιμοποιούν την προεκλογική περίοδο για να απαλλαγούν και από τις τελευταίες υποχρεώσεις τους έναντι του φορολογούμενων πολιτών. Ποια είναι τα οικονομικά της Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης; Σε πολλές περιπτώσεις θυμίζουν την περίοδο της απόλυτης δημοσιονομικής ανευθυνότητας στη διάρκεια της δεκαετίας του ?80. Επιπλέον, η προσπάθεια βελτίωσης της εκλογικής προοπτικής τους οδηγεί σε όργιο αυθαιρεσίας, που συμπεριλαμβάνει πολεοδομικές ακρότητες, την ασύδοτη κερδοσκοπία σε συνθήκες απόλυτης φορολογικής ασυλίας των επιτηδείων, την καταπάτηση και αυθαίρετη εμπορική αξιοποίηση του αιγιαλού, την προώθηση αμφίβολης σκοπιμότητας και εξαιρετικά υψηλού κόστους επενδύσεων. Η διαπίστωση του Κώστα Σκανδαλίδη ότι στο Δήμο Αθηναίων απασχολούνται γύρω στους 12.000 υπαλλήλους χωρίς να είναι σε θέση οι αρμόδιες υπηρεσίες να προσδιορίσουν με ακρίβεια τον αριθμό των εργαζομένων δίνει ένα δείγμα για την χαλαρότητα της διαχείρισης στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Μετά το μεταλλαγμένο ρύζι που έφθασε στην Ε.Ε. και το αλλοιωμένο κρέας, εντατικούς ελέγχους των σχετικών φορτίων που εισάγονται στη χώρα ζήτησε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Οι ελληνικές ελεγκτικές αρχές δέσμευσαν 712 τόνους ακατάλληλων προïόντων. Τι δείχνουν τα νέα διατροφικά σκάνδαλα σε Ευρώπη και Ελλάδα; Τα μεταλλαγμένα προϊόντα έχουν αρχίσει να αποτελούν ένα μεγάλο κατακλυσμό για την ελληνική γεωργία και τη διατροφή. Η ανησυχία γι? αυτά ήρθε αργά στην Ελλάδα μετά από μια περίοδο αποδοχής τους.

Στην Ελλάδα όμως έχει συμβεί ένας άλλος μεγάλος κατακλυσμός που εξαφάνισε μια από τις πλέον πλούσιες γαστρονομικές γεωργίες της Μεσογείου, την Ελληνική. Η πραγματικότητα της υπαίθρου συνιστά απόδειξη της αδιαφορίας και ανεπάρκειας της εκπροσώπησης των Ελλήνων αγροτών στους θεσμούς της Ε.Ε., της πολιτικής υποτίμησης τους. Έτσι εξηγείται ο περιορισμός μας στη μονοκαλλιέργεια της φέτας και η εξαφάνιση του μεγάλου κοιτάσματος των ελληνικών τυριών. Στις Διονυσιακές γιορτές της Αρχαίας Ελλάδας, διαγωνίζονταν, εκτός των άλλων, και για το ποιος θα προσέφερε στο θεό το καλύτερο και το πιο εύγευστο κρασί. Στις μέρες μας η Ιταλία έχει περισσότερες από 110.000 ετικέτες κρασιού και η Ελλάδα λιγότερες από 1000.

Το ελαιόλαδο αρκετών περιοχών της χώρας, του Πηλίου, ορισμένων παραπήνειων τοποθεσιών, της Λέσβου, της Πελοποννήσου, της Κρήτης κλπ. υπερτερεί σε γεύση αλλά και σε ??γραμμές οξύτητας?? από το το ιταλικό και το ισπανικό.

Προσέλαβε διαστάσεις εθνικού σκανδάλου η αποτυχία του ελληνικού ελαιόλαδου.
Μήλα Αγιάς και Πηλίου είναι δύσκολο να βρείς καλύτερα στις διεθνείς αγορές.
Τα σπιτικά ζυμαρικά τόσων χωριών της Θεσσαλίας π.χ. έχουν θρέψει ολόκληρες γενιές κατοίκων της περιοχής και είναι πεντανόστιμα.

Στο σοβαρότατο ζήτημα της διαφθοράς, βασική θέση των κυβερνητικών στελεχών αποτελεί ότι η σημερινή εξουσία επιδιώκει την κάθαρση ακόμα και σε βάρος κυβερνητικών και κρατικών στελεχών. Η θέση αυτή είναι σωστή. Αλλά πρέπει να υπενθυμιστεί ότι και οι κυβερνήσεις Σημίτη είχαν αντικαταστήσει αρκετά στελέχη με την υποψία και μόνο της συμμετοχής τους σε σκάνδαλα διαχείρισης. Αρα, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν πρωτοτυπεί. Τα στελέχη της, όταν ήταν στην αντιπολίτευση είχαν καλλιεργήσει μεγάλες προσδοκίες για ζητήματα σχετικά με την κάθαρση. Υποστήριζαν ότι η κακοδιαχείριση του δημοσίου χρήματος και τα δύσκολα καθημερινά οικονομικά του πολίτη ήταν, σε μεγάλο βαθμό, προïόν αδιαφανών και ιδιοτελών επιλογών των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ. Με βάση αυτή τη θεωρία, οι σημερινές οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες οφείλονται στην αδυναμία της κυβέρνησης Καραμανλή να ελέγξει τα στελέχη της και να αντιμετωπίσει τη διαφθορά. Ο πρωθυπουργός και οι συνεργάτες του έχουν ασκήσει (πριν και μετά την ανάληψη της εξουσίας από τη Ν.Δ.) δριμύτατη κριτική στη συμπεριφορά μεγάλων και διαπλεκόμενων συμφερόντων, πολιτικοποιώντας με πρωτοβουλία τους το ζήτημα.

Τώρα παραπέμπουν τις επίμαχες υποθέσεις στις αρμόδιες ανακριτικές αρχές, στα αρμόδια διοικητικά στελέχη, παραγγέλλουν διενέργεια ΕΔΕ κ.λπ. Σ?αυτά δεν μπορεί να αντιταχθεί λογική αντίρρηση. Ωστόσο, δεν έχουν σχέση με τις άμεσες πολιτικές λύσεις που υποτίθεται ότι θα έδινε η νέα διακυβέρνηση στο πρόβλημα. Και τα περί σεμνότητας και ταπεινότητας που επαναλαμβάνει συχνά ο πρωθυπουργός μετατρέπονται από όπλο σε μπούμερανγκ για την κυβέρνηση.

Κουμπάρος υπουργού αυτός που κατηγορείται ότι τα πήρε στο σκάνδαλο της Επιτροπής Ανταγωνισμού, για λογαριασμό μάλιστα, όπως ισχυρίστηκε, άλλου κουμπάρου του, του Γενικού Διευθυντή της εμπλεκόμενης Επιτροπής.

Αντίστοιχες υψηλές προσδοκίες είχαν καλλιεργήσει τα στελέχη της Ν.
Δ. και για άλλα ζητήματα, όπως η σχεδιασμένη περιφερειακή ανάπτυξη (ιδιαίτερα προς όφελος του αγροτικού χώρου), η ανεξάρτητη πολιτική στο πλαίσιο μιάς αυτόνομης ευρωπαïκής πολιτικής κτλ. Στον τομέα των ελληνοτουρκικών και ευρωτουρκικών σχέσεων, συνεχίζεται η πολιτική ??εξευμενισμού του θηρίου?? απέναντι στην Τουρκία, με τη νέα μάλιστα εκδοχή του, που συνοψίζεται στη φράση ??ό,τι θέλει ο Ερντογάν??. Η υπουργός Εξωτερικών αναφέροντας ότι υπήρξε πρόοδος στην οικοδόμησης εμπιστοσύνης με τη γείτονα, προωθεί νέα παρόμοια μέτρα. Αναφορικά με το Κυπριακό, η κ.
Μπακογιάννη, μιλώντας στο Associated Press, τόνισε ότι ??η Ελλάδα επιθυμεί να καταστεί η Τουρκία πλήρες μέλος της Ε.Ε., αλλά δηλώνει ότι η Αγκυρα οφείλει να αναγνωρίσει την Κύπρο, εάν θέλει να γίνει μέλος της Ενωσης??.

Ωστόσο, συμμετέχει στην εξασφάλιση νέας προθεσμίας προσαρμογής για την Τουρκίας? Μέχρις ότου εξαφανιστεί η Κυπριακή Δημοκρατία με τη σημερινή της μορφή;

Την ίδια στιγμή, ο Ρ. Τ. Ερντογάν, μιλώντας σε συγκέντρωση της ονομαζόμενης ??Ομοσπονδίας των Οργανώσεων των Τούρκων που κατάγονται από τη δυτική Θράκη??, προχώρησε σε νέα πρόκληση αναφορικά με την μουσουλμανική μειονότητα της ελληνικής Θράκη. Ο Τούρκος πρωθυπουργός κάλεσε την Ελλάδα, ??αν θέλει να γίνονται σεβαστά τα δικαιώματα των μειονοτήτων της στην Τουρκία??, να σεβαστεί τα δικαιώματα της μειονότητας, ιδιαίτερα όσον αφορά την εκλογή του θρησκευτικού ηγέτη της (μουφτή). Σε περίπτωση άρνησης της Ελληνικής κυβέρνησης, ο Ερντογάν έκανε σαφείς νύξεις για αντίποινα εκ μέρους της Αγκυρας. H Eλλάδα, ειδικά το Υπουργείο Εξωτερικών, μπορεί να απαντήσει στον κ. Ερντογάν. Η Αγκυρα οφείλει να διευκρινίσει: ποιες είναι οι μειονότητες στην Τουρκία που σχετίζονται με την Ελλάδα, πως έχει εκπληρώσει η χώρα του τις συμβατικές υποχρεώσεις έναντί τους και πώς σκοπεύει να πράξει στο άμεσο μέλλον. Ακόμα, να τοποθετηθεί στα ζητήματα των γενοκτονιών κατά των Ελλήνων Ποντίων και των Αρμενίων.

Αυτό το κείμενο είναι γραμμένο σε μονοτονικό. Διαβάστε την πολυτονική του έκδοση.

http://www.antibaro.gr