Κατηγορίες

 ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ - ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ... ΚΑΠΟΙΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ

Αρχική σελίδα
Εξωτ. πολιτική/ Διπλωματία
Εθνικά θέματα
Κοινωνία
Πολιτισμός
Θρησκεία
Διεθνή
Βιβλιογραφία/ Συνδέσεις
Εκδηλώσεις
Οπτικοακουστικό
υλικό
Δελτία
Ενημέρωσης
Ιστολόγιο
Αντίβαρου
ʼγρα γραπτών
Πρόσφατα κείμενα
Με χρονολογική σειρά.
Δελτίο ενημέρωσης!
Εγγραφή Διαγραφή
Συγγραφείς

Αθανάσιος Γιουσμάς
ʼθως Γ. Τσούτσος
ʼκης Καλαιτζίδης
Αλέξανδρος Γερμανός
Αλέξανδρος-Μιχαήλ Χατζηλύρας
Αλέξανδρος Κούτσης
Αμαλία Ηλιάδη
Ανδρέας Σταλίδης
Ανδρέας Φαρμάκης
Ανδρέας Φιλίππου
Αντώνης Κ. Ανδρουλιδάκης
Αντώνης Λαμπίδης
Αντώνης Παυλίδης
Απόστολος Αλεξάνδρου
Απόστολος Αναγνώστου
Αριστείδης Καρατζάς
Αχιλλέας Αιμιλιανίδης
Βάιος Φασούλας
Βαν Κουφαδάκης
Βασίλης Γκατζούλης
Βασίλης Ζούκος
Βασίλης Κυρατζόπουλος
Βασίλης Πάνος
Βασίλης Στοιλόπουλος
Βασίλης Ν. Τριανταφυλλίδης
(Χάρρυ Κλυνν)
Βασίλης Φτωχόπουλος
Βένιος Αγελόπουλος
Βίας Λειβαδάς
Βλάσης Αγτζίδης
Γεράσιμος Παναγιωτάτος-Τζάκης
Γιάννης Διακογιάννης
Γιάννης Θεοφύλακτος
Γιάννης Παπαθανασόπουλος
Γιάννης Τζιουράς
Γιώργος Αλεξάνδρου
Γιώργος Βλαχόπουλος
Γιώργος Βοσκόπουλος
Γιώργος Βότσης
Γιώργος Κακαρελίδης
Γιώργος Καστρινάκης
Γιώργος Κεκαυμένος
Γιώργος Κεντάς
Γιώργος Κολοκοτρώνης
Γιώργος Κουτσογιάννης
Γιώργος Νεκτάριος Λόης
Γιώργος Μαρκάκης
Γιώργος Μάτσος
Γιώργος Παπαγιαννόπουλος
Γιώργος Σκουταρίδης
Γιώργος Τασιόπουλος
Γλαύκος Χρίστης
Δημήτρης Αλευρομάγειρος
Δημήτρης Γιαννόπουλος
Δημήτριος Δήμου
Δημήτρης Μηλιάδης
Δημήτριος Γερούκαλης
Δημήτριος Α. Μάος
Δημήτριος Νατσιός
Διαμαντής Μπασάντης
Διονύσης Κονταρίνης
Διονύσιος Καραχάλιος
Ειρήνη Στασινοπούλου
Ελένη Lang - Γρυπάρη
Ελευθερία Μαντζούκου
Ελευθέριος Λάριος
Ελλη Γρατσία Ιερομνήμων
Ηλίας Ηλιόπουλος
Θεόδωρος Μπατρακούλης
Θεόδωρος Ορέστης Γ. Σκαπινάκης
Θεοφάνης Μαλκίδης
Θύμιος Παπανικολάου
Θωμάς Δρίτσας
Ιωάννης Μιχαλόπουλος
Ιωάννης Χαραλαμπίδης
Ιωάννης Γερμανός
Κρίτων Σαλπιγκτής
Κυριάκος Κατσιμάνης
Κυριάκος Σ. Κολοβός
Κωνσταντίνος Αλεξάνδρου Σταμπουλής
Κωνσταντίνος Ναλμπάντης
Κωνσταντίνος Ρωμανός
Κωνσταντίνος Χολέβας
Λαμπρινή Θωμά
Μαίρη Σακελλαροπούλου
Μανώλης Βασιλάκης
Μανώλης Εγγλέζος - Δεληγιαννάκης
Μάρκος Παπαευαγγέλου
Μάρω Σιδέρη
Μιλτιάδης Σ.
Μιχάλης Χαραλαμπίδης
Μιχάλης Κ. Γκιόκας
Νέστωρ Παταλιάκας
Νικόλαος Μάρτης
Νίκος Ζυγογιάννης
Νίκος Καλογερόπουλος Kaloy
Νίκος Λυγερός
Νίκος Παπανικολάου
Νίκος Σαραντάκης
Νίνα Γκατζούλη
Παναγιώτης Α. Μπούρδαλας
Παναγιώτης Ανανιάδης
Παναγιώτης Ήφαιστος
Παναγιώτης Α. Καράμπελας
Παναγιώτης Καρτσωνάκης
Παναγιώτης Φαραντάκης
Παναγιώτης Χαρατζόπουλος
Πανίκος Ελευθερίου
Πάνος Ιωαννίδης
Πασχάλης Χριστοδούλου
Παύλος Βαταβάλης
Σοφία Οικονομίδου
Σπυριδούλα Γρ. Γκουβέρη
Σταύρος Σταυρίδης
Σταύρος Καρκαλέτσης
Στέλιος Θεοδούλου
Στέλιος Μυστακίδης
Στέλιος Πέτρου
Στέφανος Γοντικάκης
Σωτήριος Γεωργιάδης
Τάσος Κάρτας
Φαήλος Κρανιδιώτης
Φειδίας Μπουρλάς
Χρήστος Ανδρέου
Χρήστος Δημητριάδης
Χρήστος Κηπουρός
Χρήστος Κορκόβελος
Χρήστος Μυστιλιάδης
Χρήστος Σαρτζετάκης
Χριστιάνα Λούπα
Χρίστος Δαγρές
Χρίστος Δ. Κατσέτος
Χρύσανθος Λαζαρίδης
Χρύσανθος Σιχλιμοίρης
Gene Rossides
Marcus A. Templar

Επικοινωνία
Οι απόψεις σας είναι ευπρόσδεκτες!

 

ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ - ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ...
ΚΑΠΟΙΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ

Απόστολος Αλεξάνδρου

Θεσσαλονίκη, 21.10.2003

Mε πολλή θλίψη παρακολουθούμε όλοι τη διαμάχη μεταξύ Οικουμενικού Πατριαρχείου και Ελλαδικής Εκκλησίας για το θέμα των "Νέων Χωρών".

Ζήτησε το Οικουμενικό Πατριαρχείο τον κατάλογο προς αρχιερατεία για έγκριση. Όμως ο κατάλογος αυτός περιλαμβάνει όλους τους προς αρχιερατεία αρχιμανδρίτες και της Παλαιάς Ελλάδας και των Νέων Χωρών, αφού είναι ενιαίος. Πώς είναι δυνατόν λοιπόν να σταλεί για έγκριση; Κάτι τέτοιο θα σήμαινε ότι δίνεται η δυνατότητα στον Πατριάρχη να εγκρίνει ή όχι κληρικό ακόμη και για την Παλαιά Ελλάδα. ʼρα αποτελεί ευθεία παρέμβαση στα εσωτερικά της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Στην τηλεοπτική συνέντευξη στο MEGA ο Οικουμενικός Πατριάρχης είπε ότι ο Αρχιεπίσκοπος δεν σέβεται τα δικαιώματα του Πατριαρχείου και ότι τα προβλήματα ξεκίνησαν από την άνοδο του Χριστόδουλου στον Αρχιεπισκοπικό θρόνο. ΟΜΩΣ η δημοσίευση σε εφημερίδα εγγράφου του Αρχιεπισκόπου με το οποίο ζητείται η άδεια του Πατριαρχείου για την ίδρυση προσωποπαγών Μητροπόλεων στην Κ. Μακεδονία το 1999 αποδεικνύει το αντίθετο. Αλλά μήπως ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος λησμονεί ότι ο Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ ήταν αυτός που δεν του επέτρεπε τις επισκέψεις σε Μητροπόλεις της Ελλαδικής Εκκλησίας σε αντίθεση με τον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο, που ποτέ δεν του αρνήθηκε κάτι τέτοιο;

Γίνεται πολύς λόγος για τον Τόμο του 1850 που παραχωρούσε το Αυτοκέφαλο στην Εκκλησία της Ελλάδος. Και ρωτώ απλά: αν το 1850 η Ελλάδα είχε τη σημερινή της έκταση, θα περιλαμβάνονταν στην Εκκλησία της Ελλάδος όλη η ελληνική επικράτεια; Φυσικά και ναι. Δεν φαίνεται τελείως παράλογο να υπάρχει Εκκλησία της Ελλάδος αλλά σ΄ αυτή να υπάγεται η μισή Ελλάδα; Oι Νέες Χώρες και τα Δωδεκάνησα και η Κρήτη δεν είναι Ελλάδα;

Ακόμη, γίνεται συνεχής επίκληση γύρω από την Πατριαρχική Πράξη του 1928, που κατά τον κ. Βαρθολομαίο είναι κείμενο ιερό! Όμως πριν από την πράξη του 1928 υπάρχουν άλλοι Κανόνες. Μάλιστα υπάρχει η φράση του Πατριάρχη Μεγάλου Φωτίου, Αγίου της Εκκλησίας μας, σε επιστολή προς τον τότε Πάπα της Ρώμης το 861, που λέει: "τα εκκλησιαστικά και μάλιστά γε τα περί των ενοριών δίκαια ταις πολιτικαίς επικρατείαις και διοικήσεσι συμμεταβάλλεσθαι είωθεν", δηλ.με άλλα λόγια ΤΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΔΑΦΙΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ. Aυτό άλλωστε αναφέρει και ο τ. Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Χρ. Σαρτζετάκης σε άρθρο του στην εφημερίδα «ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ» (19-10-03).

Μετά τους απελευθερωτικούς αγώνες του 1912-13 και την απελευθέρωση της Βορείου Ελλάδος, θα έπρεπε αφού είχαμε μεταβολή στα όρια των κρατών οι επαρχίες των Νέων Χωρών να υπαχθούν στην Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ελλάδος. Όμως αντί αυτού δημιουργήθηκε το σημερινό καθεστώς μόνο και μόνο για ΕΘΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ. Σήμερα δυστυχώς ο κ. Βαρθολομαίος δεν θέλει ανάμειξη εκκλησιαστικών και εθνικών θεμάτων, λησμονώντας όμως ότι αυτή η ανάμειξη του έδωσε τη δυνατότητα να έχει πνευματική δικαιοδοσία στη Βόρεια Ελλάδα.

Γιατί όμως το Οικουμενικό Πατριαρχείο όταν έδινε το Αυτοκέφαλο και στις άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες δεν κράτησε ένα τμήμα των χωρών αυτών στη δικαιοδοσία του, όπως έκανε στην Β. Ελλάδα; Γιατί π.χ. δεν κράτησε το Οικουμενικό Πατριαρχείο στη δικαιοδοσία του την περιοχή της Βορείου Ηπείρου, με ακμαίο ελληνισμό, αλλά την παραχώρησε στην Εκκλησία της Αλβανίας; Είπε ο κ. Βαρθολομαίος στη συνέντευξή του στο MEGA ότι το Πατριαρχείο κράτησε τις νέες Χώρες για να μην απογυμνωθεί τελείως από επαρχίες. Αυτά όμως το 1928, όταν δεν υπήρχε απόδημος ελληνισμός με οικονομική, πολιτική και πολιτιστική άνθηση. Ξεχνά όμως ο Οικουμενικός Πατριάρχης ότι σήμερα οι Έλληνες της Δυτικής Ευρώπης, της Αμερικής, της Αυστραλίας υπάγονται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Γιατί τόσο πείσμα ο κ. Βαρθολομαίος για τις Νέες Χώρες; Όταν επεχείρησε την ανασυγκρότηση της Εκκλησίας την Αλβανίας με την εκλογή του Αναστασίου ως Αρχιεπισκόπου και 3 άλλων Μητροπολιτών, γιατί τότε, όταν αντέδρασε η αλβανική κυβέρνηση στην εκλογή, έκανε πίσω και άφησε ξεκρέμαστους τους 2 μητροπολίτες, και οι οποίοι αναγκάστηκαν να παραιτηθούν και σήμερα είναι Τιτουλάριοι της Ελλαδικής Εκκλησίας; Τότε γιατί δεν άσκησε τα δικαιώματά του το Πατριαρχείο;

Μήπως τελικά οι Νέες Χώρες αποτελούν την αφορμή για να παρεμβαίνει ο Οικουμενικός Πατριάρχης στα εσωτερικά της Ελλαδικής Εκκλησίας και να την αποδυναμώνει; Μήπως η φιλοδοξία του είναι να γίνει "Πάπας της Ορθοδοξίας" χωρίς κανείς να του ασκεί κριτική και έτσι να κυριαρχεί; Η δήλωση του Μητροπολίτη Θηβών Ιερωνύμου, μετά τις δηλώσεις του Πατριάρχη Βαρθολομαίου σε τηλεοπτικό κανάλι, που είπε ότι «Όταν μιλά ο Πατριάρχης, εμείς σιωπούμε» τι υποδηλώνει; Όμως όλοι γνωρίζουμε ότι στην Ορθοδοξία αλλά δεν υπάρχει Πάπας αλλά συνοδικό, δημοκρατικό σύστημα διοίκησης της Εκκλησίας με ιεράρχες ελεύθερους να εκφράζουν άποψη. ʼραγε οι Μητροπολίτες που υπάγονται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι ελεύθεροι να εκφράζουν άποψη ή απομακρύνονται;

Για να σταματήσει η διαμάχη αυτή που ταλανίζει επί 75 χρόνια την Ελλάδα μια λύση υπάρχει: Η ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΝΑ ΦΤΑΝΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑΥΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ, κάτι άλλωστε που συμφωνεί και με τα όσα ο Ιερός Φώτιος αναφέρει.

Μια τέτοιο λύση θα βοηθήσει πρώτιστα το ίδιο το Πατριαρχείο γιατί ξεπερνώντας τις τριβές με την Εκκλησία της Ελλάδος θα μπορεί να έχει πάντα την αμέριστη συμπαράσταση και στήριξή της. Ενώ τώρα οι προστριβές αποδυναμώνουν δυστυχώς το ίδιο το Πατριαρχείο, αφού ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος κατάφερε να έλθει σε διένεξη με τους περισσότερους Προκαθημένους των άλλων Ορθοδόξων Εκκλησιών.

 

 

 

http://antibaro.gr